Classix Festival, ziua 2

Divertisment

Viitorul muzicii clasice şi Concertul Romantic

Iaşi, 18 februarie 2020 – Ziua de 17 februarie a găzduit la Iaşi două evenimente organizate în cadrul Classix Festival: o dezbatere pe tema viitorului muzicii clasice alături de Peter Tornquist, rectorul Academiei Norvegiene de Muzică, şi Concertul Romantic, la Palatul Culturii din Iaşi.

Cea de-a doua zi de festival a marcat debutul seriei de discursuri Classix in Focus, ce îşi propune să pună în perspectivă o serie de aspecte strâns legate *sau nu* de muzica clasică în contextul contemporan şi în raport cu o suită de paradigme aflate în continuă evoluţie. Primul invitat în cadrul acestui demers a fost Peter Tornquist, rector al Academiei Norvegiene de Muzică din 2013, compozitor şi membru activ al industriei muzicale la nivel artistic şi în diverse comitete, fiind în trecut şi managerul general al Oslo Sinfonietta. A colaborat cu compozitorul şi mentorul său Lasse Thoresen în dezvoltarea unei metode de analiză auditivă intitulat Sonology.

Classix in focus: The Future of Classical Music a avut loc la Palatul Culturii, sala Voievozilor, iar discuţia a fost moderată de Ovidiu Mihăiuc.

Sala Henri Coandă a găzduit pe parcursul serii de 17 februarie Concertul Romantic. În interpretarea extraordinară a pianistului sud-coreean Victor Lim şi a violoncelistei norvegiene Sandra Lied Haga, compoziţiile semnate de Schumann, Rahmaninov şi Faure au aşternut atmosfera specifică unui lirism extrem de intim, atingând zona aristocratică a romantismului francez, piese fantastice, armonia vieţii de cuplu, echilibrul interior, intensitate, simfonismul grandios şi consumul emoţional.

Cele Trei piese fantastice, op. 73 ale lui Schumann au deschis melancolic şi pasionat concertul romantic. Opus-ul reprezintă mai mult sau mai puţin un „cântec fără cuvinte”, universal înţeles.

Călătoria pasională a sufletului prin acea „magie care pluteşte deasupra tuturor”, aşa cum a descris Camille Saint-SaĂŤns Sonata pentru vioară nr. 1 în la major, op 13 – transcrisă pentru violoncel a lui Gabriel Faure a fost remarcabilă în virtuozitatea interpretării, iar cei doi tineri artişti au generat valuri de admiraţie prin sensibilitatea lor.

Interferenţele mistice, drama rusească, ecoul luptelor interioare regăsite în Sonata pentru violoncel şi pian în sol minor, op. 19 a lui Serghei Rahmaninov au imaginat un moment muzical triumfal.

În valuri de aplauze emoţionate, cea de-a doua zi a Classix Festival a punctat intenţia iniţierii aventurii clasice contemporane la Iaşi.

Organizatorii Classix Festival, Asociaţia Industrii Creative şi Showberry au lansat invitaţia ieşenilor de a participa şi la următoarele concerte desfăşurate în cadrul festivalului, respectiv: Armonii Nordice, Clasic sau Fantastic? Visul American la Două Piane, Concertul Evreiesc, Clasicul Transfigurat.

Classix este un festival de muzică clasică, aflat la prima ediţie, care aduce la Iaşi în perioada 16 – 22 februarie 2020 peste 20 de artişti internaţionali în 7 concerte, 3 dialoguri educaţionale dedicate industriilor creative şi 2 panel-uri de antreprenoriat.

Biletele pentru Classix Festival sunt puse în vânzare online.

Website: www.classixfestival.ro
Facebook: https://www.facebook.com/classixFestival/
Instagram: https://www.instagram.com/classixfestival/

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *