Primarul Mihai Chirica a semnat contractul pentru un sistem de e-ticketing

Social

Primarul Mihai Chirica a anunţat, miercuri, că a semnat contractul ce vizează finanţarea europeană a unui nou proiect care va completa demersurile de modernizare a transportului public în municipiul reşedinţă – „Sistem e-ticketing pentru îmbunătăţirea mobilităţii în Zona Metropolitană Iaşi”.

Potrivit edilului, valoarea totală a proiectului este de aproximativ 2,6 milioane de euro, durata de implementare fiind de 24 de luni.

„Scopul general al proiectului este crearea unui sistem de transport public modern şi eficient care să deservească într-un mod echilibrat şi atractiv locuitorii municipiului Iaşi. Sistemul de e-ticketing va consta în echiparea cu 920 de validatoare pentru carduri contactless şi bilete pe hârtie, integrate şi compatibile cu sistemul de ticketing existent pe cele 100 de autobuze noi, suficiente şi pentru extinderea pe mijloacele de transport existente, precum şi pe tramvaiele, autobuzele electrice şi troleibuzele în curs de livrare sau de achiziţie”, a explicat Mihai Chirica.

El a precizat că acest sistem vizează şi integrarea unei numărători de călători cu ajutorul camerelor 3D care vor fi instalate la fiecare uşă a mijloacelor de transport. Acestea se vor găsi în 261 de vehicule, în calculatoarele de bord a 249 de vehicule, şi vor avea rol de gestionare a validatoarelor şi sistemelor de numărare, cu posibilitate de transmitere a datelor în timp real către serverele Companiei de Transport Public (CTP).

Conform proiectului, punctele de emitere şi reîncărcare a cardurilor de călătorie, asociate tonetelor de distribuţie a titlurilor de călătorie, vor fi dotate cu calculatoare de gestionare a cardurilor, care vor comunica direct cu serverele CTP, dispozitive de citire şi scriere a cardurilor contactless, imprimante de carduri. De asemenea, controlorii vor avea dispozitive mobile de verificare a cardurilor care vor transmite date în timp real către serverele CTP.

Operatorul de transport va avea servere dedicate pentru baze de date, pe care vor fi instalate aplicaţii care vor gestiona dispozitivele din teren, servere de back-up, calculatoare pentru personalul responsabil cu monitorizarea sistemului etc.

Prin aceste dotări, soluţia de management informatizat al sistemului de transport public va avea următoarele funcţii majore: vânzarea şi reîncărcarea titlurilor de transport, inclusiv posibilitatea de gestionare a reclamaţiilor privind cardurile defecte, pierdute sau furate; validarea şi controlul titlurilor de transport în vehicule; numărarea călătorilor; informarea călătorilor în timp real.

Astfel, operatorul de transport public va avea o imagine completă şi în timp real asupra reţelei de transport (linii, staţii, vehicule), a utilizatorilor sistemului şi a drepturilor de folosire, precum şi posibilitatea de a comercializa cardurile şi celelalte titluri de călătorie utilizând canale diverse: puncte de vânzare ale operatorului de transport sau ale unor terţi, automate de reîncărcare, portal web, aplicaţii pentru telefoane mobile, carduri bancare.

În ceea ce priveşte călătorii, aceştia vor avea acces la un portal public de reîncărcare a cardurilor de călătorie şi de informare care va oferi informaţii cu privire la traseele de transport şi staţiile, oferta tarifară, facilităţile acordate, punctele de emitere / reîncărcare a cardurilor, poziţia vehiculelor pe hartă, sosirile în staţii în timp real sau alte mesaje cu privire la diverse devieri de trasee sau blocaje de trafic.

Posesorii de carduri contactless vor avea posibilitatea de a-şi crea un cont prin care îşi vor putea consulta titlurile de călătorie disponibile pe card, să îşi reîncarce online contul cu diverse titluri de călătorie, dar şi să alerteze operatorul de transport despre cardurile pierdute sau furate.

Sistemul presupune şi realizarea unei aplicaţii pentru telefoane mobile sau tablete care va oferi informaţii despre cele mai apropiate staţii de transport, pe baza locaţiei GPS, trasee şi rute, sosirile în timp real pentru orice staţie, rutele optime, în funcţie de preferinţele de căutare, precum şi mesaje de la dispecerat cu privire la diferite devieri de trasee sau blocaje de trafic. AGERPRES

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *